Podzimní potáborko aneb sníh na Březovce

V pátek v 10:00 se na terminálu v HK sešli odvážní potáborníci. Jeli jsme autobusem do Pastvin a prošli se krásným podzimním lesem až na Březovku. Vše probíhalo v klidu a nikdo netušil, co nás ještě bude čekat...
Po obědě jsme si zahráli různé hry venku (lasery, ocásky, prolézání lanem apod.).

Začínalo však přituhovat a  vítr foukal čím dál tím víc, takže jsme se šli ohřát do kuchyně. Hráli jsme městečko Palermo (takové s kartami, takže v městě je mnohem více postav a je to složitější), pak jsme hráli hru "věta - obrázek" a plno dalších. Před večeří konečně přijel Kroukouš s Jeníkem a byli jsme v kompletní sestavě tzn. 5 vedoucích a 9 táborníků. Radovali jsme se z jejich příjezdu, ale zaskočilo nás, když nám řekli, že venku sněží!!! Nikdo jim nechtěl věřit, tak jsme se šli přesvědčit a ono opravdu sněžilo a občas padaly kroupy...
Místo táboráku jsme si teda upekli špekáčky na kamnech a zahráli jsme si hru, při které jsme se najedli čokolády. Nesmím zapomenout na to, že jsme se rozdělili do skupin a každá vymyslela scénku, abychom měli takové potáborkové divadlo. Všechny scénky byly vskutku originální a musím říci, že mezi námi je mnoho výtečných herců :) Pak jsme si ještě zahráli Times Up, pomodlili se, vyčistili zuby, obdivovali tu trochu sněhu a šli spát.

Druhý den nás čekalo překvapení. Ráno jsme se nemohli dostat z chalupy, protože před vchodem a v chodbách byly lavičky, tunel z matrací, karimatky, židle a sítě z provazů, takže jsme museli všechno prolézt, podlézt a přeskočit, abychom mohli na rozcvičku.

Po snídani jsme hráli opět hry v chalupě, protože venku bychom asi zmrzli. Před obědem nás navštívil Francesco. Pomohl nám s obědem a pak zase odjel (tvrdil, že musí na Vesmír, ale myslím si, že se asi bál jíst to, co vařil... :)). Po chvíli odjel ještě Michal, který musel na koncert, takže nás bylo méně a špagety zbyly...
Odpoledne jsme udělali rychlou akci s názvem "Umývárky", protože byly potřeba uklidit a venku opravdu mrzlo, foukalo a padal zmrzlý déšť.

Pak jsme se vrátili do chalupy, kde na nás čekal vzkaz, abychom si každý vzal papírek s naší novou identitou a začal zvonit zvoneček. Vyběhli jsme do klubovny a zjistili jsme, že všude jsou papírky s písmeny a čísly. Začali jsme je sbírat a po nějaké době se nám povedlo vyluštit vzkaz. Dozvěděli jsme se, že jsme na vesmírné lodi a máme kyslík jen pro 2 osoby. Měli jsme 45 minut na to, abychom vybrali nejdůležitější osoby, které se mohou vrátit na Zem. Začala velká diskuze o tom, zda je důležitější prezident USA, matka 12 dětí, svobodný lékař, vědec s lékem proti rakovině, misionář, ředitel televize nebo řidič rakety. Když jsme problém vyřešili, dali jsme si poslední svačinu, naposledy jsme se koulovali sněhem a čekali na to, až začne autodestrukce... Naštěstí jsme našli nějaký šátek, ve kterém byl zabalený Flash disk. Zkusili jsme jej dát do počítače a čekali, co se stane. Naskočila zpráva o tom, že se našla další kyslíková bomba a všichni jsme zachráněni!!

Během odpoledne jsme hráli ještě hru, kde jsme zachraňovali šmouly před Gargamelem. Po večeři jsme hráli aktivity a večer šla většina lidí ven, protože sněhu už bylo hodně a všichni se potřebovali koulovat v prvním letoším sněhu...
V neděli jsme si pospali o hodinu déle, nasnídali se, sbalili, uklidili, rozloučili se s Březovkou a brodili se sněhem do Klášterce na mši svatou. Pak jsme se s některými rozloučili a zbytek pokračoval autobusem a vlakem do Hradce. A co říci na závěr? Asi jen to, že kdo to všechno nezažil, tak asi stejně nepochopí, jak krásně jsme se měli :)